Vélemények
Az 1960-as években a japán versenysport arra törekedett, hogy felzárkózzon az európai eredetű, nagy teljesítményű versenygépekhez. Az egyik Prince nevű gyártó kifejlesztette az első japán versenygép prototípusát, az R380-at.
Az erős soros, hathengeres DOHC motorral, amelyet a hajó közepére szereltek alacsony és karcsú karosszéria alatt, az R380 megnyerte az 1996-os Japán Nagydíjat, és a következő évben több sebességi világrekordot is felállított. A Prince cég egyesült a Nissannal, és az 1968-as Tokiói Autószalonon bemutatott egy különleges 4 ajtós szedán Skyline modellt. Az istállóban lévő többi Skyline árának csaknem duplája volt, és az R380-as versenyzői egység detuningolt erőforrásával ültették át. Ez a forróvérű Skyline 1969 februárjában került a piacra GT-R néven. Az 1989 köbcentis DOHC 6 hengeres S20 típusú motor 160 LE maximális teljesítményt adott. 1970 októberében az eredeti 4 ajtós GT-R szedánt egy sportosabb, 2 ajtós keménytetős modellre cserélték.
Az "R" jelölése a versenyzést jelentette, a Skyline GT-R gyakorlatilag uralta a japán versenypályákat a 60-as évek végétől a 70-es évek elejéig. A 4- és 2-ajtós Skyline 2000 GT-R-ek 50 tiszteletreméltó győzelmet arattak a hazai versenyeken ezalatt az időszak alatt, ezzel megalapozva a híres "GT-R legendát" a japán autóversenyzés szerelmesei között.
Az összeállításához szükséges makettragasztót, makettfestékeket és szerszámokat a készlet nem tartalmazza!
Makett adatai:
Méretarány: 1:24
Nehézségi fok: 5
Építőelemek száma: n/a
Gyártó: Tamiya
Kategoria | MAKETT |
Makett kategória | MAKETT AUTÓ |
Méretarány | 1:24, 1:25 |
Makett - nehézségi fok | 5 |