Vélemények
A világ egyik legrangosabb és legfárasztóbb versenyeseménye a Le Mans-i 24 órás állóképességi verseny. Amióta először 1923-ban megrendezték, világszerte izgalmat és örömet okoz a motorsportok szerelmeseinek. 1997-ben a Nissan Motor Co., Ltd. bemutatkozott legújabb Nissan R390 GT1-jével, amelyet azért fejlesztettek ki, hogy versenyezzen erre a híres versenyrendezvényre.
Az R390 GT1 egy olyan autóról, az R380-ról kapta a nevét, amely több mint harminc évvel ezelőtt izgatta a japán motorsportok szerelmeseit. A Nissan és a TWR (Tom Walkinshaw Racing) által közösen kifejlesztett R390 GT1 a legkorszerűbb versenyzési szakértelmük. Az aerodinamikailag kifinomult alacsony és karcsú karosszéria-kialakítás a Nissan rendkívül versenyképes Gr. A C gépek versenyeztek az 1980-as években. A 3,5 literes V8-as motor, amely 600 lóerős teljesítményt produkál, közvetlenül a karbon kompozit monocoque-hoz van csavarozva, és teherhordó elemként működik. Az óriási erőt a keresztben elhelyezett, hatfokozatú sebességváltó juttatja a hátsó kerekekre. A négykerekű kettős lengőkaros felfüggesztési rendszer a vízszintesen elhelyezett lengéscsillapítókhoz csatlakozik tolórudakon és haranghajtókarokon keresztül az optimális útkezelési teljesítmény érdekében.
Három R390 GT1-et neveztek be az 1997-es Le Mans-i versenyre, és ezek közül a 21-es autó megszerezte a pole pozíciót az előkvalifikációs versenyen. Bár az összesített eredmény meglehetősen elkeserítő volt, az R390 kiemelkedő teljesítménye, amelyet a verseny korai szakaszában mutatott meg, figyelemre méltó és ígéretes volt a következő évre.
Az összeállításához szükséges makettragasztót, makettfestékeket és szerszámokat a készlet nem tartalmazza!
Makett adatai:
Méretarány: 1:24
Nehézségi fok: 5
Építőelemek száma: n/a
Gyártó: Tamiya
Kategoria | MAKETT |
Makett kategória | MAKETT AUTÓ |
Méretarány | 1:24, 1:25 |
Makett - nehézségi fok | 5 |