A következő tagja az X5-ös családnak a 2016 kora tavaszán megjelenő X5SC-X5SW páros. Az elődmodellhez képest a drón vázát könnyítették, a fesztávolság maradt, jobb hatásfokú motorokat kapott, és alapfelszereltség a Headfree mód. Az X5SC megörökölte az X5C kameráját, míg az X5SW már mobiltelefonos applikáción keresztül (Syma FPV) képes élőképet küldeni a mobilok képernyőjére.
Alig telik el fél év és újabb modellpárossal rukkol elő a gyártó: X5HC és X5HW. Külcsínyre alig érhető nyomon a változás: a drón teste, kamerája, motorjai öröklődtek, viszont lecserélték a védőkeretet kecsesebbre, és új rotorlapátokat kapott, ám az igazi fejlesztés a drónon belül keresendő, az alaplapon. Itt ugyanis helyet kapott egy barometrikus chip, mely légnyomás mérésére hivatott. Ezzel a kis chippel a drón képes tartani a repülési magasságát, tehát ha levesszük a kezünket a gázkarról, a drón nem esik le, hanem szépen lebeg. Ez az alapértelmezett lebegési funkció óriási komfort, főleg kezdőknek.
2016 késő őszén jelenik meg az X54HW-X54HC duó. Csak a kamera és a rotorlapát öröklődött, a drón testét teljes mértékben átdolgozták, nagyobb fesztávot, laposabb profilt, erősebb motorokat, és hozzá illő nagyobb akkumulátort is kapott. Szélállóság terén jobban teljesít többletsúlyának köszönhetően, mint az elődök. A lebegő funkció ennél a típusnál kikapcsolható, mellyel egy igazán sportos, robbanékony drónt kapunk.
2017 kora tavaszán jelenik meg az X5UW és X5UC. A Syma evolúció során itt fedezhetjük fel a legtöbb változtatást, melyeknek összessége alkotja a legjobb X5-ös drónt. A váz profilja ultra lapos, melyre a védőkeret csavarozás helyett felpattintható, a landoló talpak kecsesek, az akkumulátor pedig egy fix fiókot kapott, így az nem lötyög a drón hasában repülés közben. Az új légynyomás mérő chip precízebb lebegést végez és a távirányító is megújult: kifinomult vezérlő karok, megnövelt hatótáv, és kényelmes kialakítás jellemzi. A kamerákat sem hagyták érintetlenül, nagyobb felbontás, jobb élőkép és sávszélesség mellett az X5UW okos funkciókat is kínál, mint például a telefonról történő vezetés és az egy gombos fel és leszállás.